Formål:

Ja så ser det ud som om, at jeg har fået oprettet min blog i forbindelse med 23 Ting. Jeg håber det kommer til at fungere alt sammen, og ser frem til at prøve de forskellige internetmuligheder, som denne opgave ligger op til.

tirsdag den 9. september 2008

Facebook

I denne uge har jeg fået set lidt på Facebook, som man jo har hørt en del om før via medierne. Jeg må sige, at det ikke er fordi, at jeg finder Facebook særlig tiltrækkende, rent personligt. Selvfølgelig har siden meget stort potentiale for dem, som ønsker at blive en del af en gruppe, netværk, finde nye venner etc. At bruge internettet til at finde venner, kærester etc. er bare ikke noget, der tiltaler mig. Men, der er jeg måske også lidt sær på det område.

Jeg fik dog oprettet min profil og brugte min G-mail. Ikke fordi, der står særlig meget i min profil, men det er nu heller ikke noget, som jeg har tænkt mig at bruge til noget, for slet ikke at tale om, at andre skal gøre det. Så på den vis, kan det være lidt lige meget. For dem som ønsker seriøst at bruge Facebook, er der jo selvfølgelig mange muligheder. Man kan bruge mange forskellige former for kommunikation, blive en del af forskellige grupper, oprette sin egen, dele billeder, herunder også videoklip etc. Så, hvis man ønsker selskab, kan man hurtigt få det.

Man hører jo også nogle gange i medierne, at Facebook kan være en form for popularitetskonkurrence, hvor man måles på, hvor mange venner man har... eller evt hvor få. Selv politikerne er gået med på ideen, men det er måske også meget sundt, at selv de folkevalgte følger med tiden. I hvert fald på få, popularitetssøgende, områder.

1 kommentar:

Blik blog sagde ...

Facebook-venner bliver vi nok aldrig; men togvenner kan vi vel godt kalde os ?

Hilsen birte