Formål:

Ja så ser det ud som om, at jeg har fået oprettet min blog i forbindelse med 23 Ting. Jeg håber det kommer til at fungere alt sammen, og ser frem til at prøve de forskellige internetmuligheder, som denne opgave ligger op til.

torsdag den 4. september 2008

Google Docs

Nu har vi arbejdet lidt på Google Docs, og det ser ud til at lykkedes meget godt. Jeg loggede mig ind med min Google konto informationer og prøvede så at skrive noget. Det sendte jeg så til Birte Mellerup, som så har sendte det tilbage til mig med hendes tilføjelse. Jeg sendte så igen dokumentet tilbage til Birte med endnu en tilføjelse og sådan kan det jo fortsætte. Det gode ved Google Docs er, at man har mulighed for at arbejde på en opgave, nogenlunde overskueligt, selvom man ikke er sammen rent fysisk.

På fx Biblioteksskolen kunne dette nogle gange være en fordel. Det så jeg selv, da jeg gik på skolen, hvor jeg gik på et "pendlerhold", med studerende fra Fyn, Ringsted, Roskilde, København etc. Når man så har gruppearbejde, er det ikke altid man har tid eller mulighed for at skrive opgaven sammen rent fysisk. Her kunne man så bruge Google Docs, i det tilfælde, hvor det ikke er muligt. Det sparer i hvert fald tid, hvilket mht. skoleopgaver kan være ret vigtigt.

1 kommentar:

Blik blog sagde ...

Det funker bare .... Hvor er vi gode, når vi går sammen .....!!!!

Hilsen birte